Διευθυντής Μάρκετινγκ
Ο ρόλος του Διευθυντή Μάρκετινγκ (marketing) είναι πολύ σπουδαίος.
Χαράσσει την πολιτική της εταιρείας.
Σε μια μεγάλη εταιρεία το τμήμα του Marketing μπορεί να χωριστεί σε άλλα δύο τμήματα. 1) Τμήμα πωλήσεων, 2) Τμήμα έρευνας, με τους αντίστοιχους διευθυντές.
Το μάρκετινγκ περιλαμβάνει:
- την έρευνα αγοράς,
- τη διαφήμιση και προώθηση των προϊόντων και
- τις πωλήσεις.
Βασική αρχή:
Η
επιχείρηση δεν πουλάει εκείνα που παράγει, αλλά παράγει εκείνα που μπορεί να
πωλήσει.
Ο Διευθυντής Marketing:
1). Χαράσσει την πολιτική της εταιρείας.
2). Ερευνά την αγορά και προτείνει βελτιώσεις για την λειτουργία της βιομηχανίας.
3). Απεικονίζει γραφικά το ύψος των πωλήσεων του προϊόντος σε διάφορα χρονικά διαστήματα.
Ο Διευθυντής Πωλήσεων:
4). Ετοιμάζει το διαφημιστικό φυλλάδιο της εταιρείας.
5). Εισηγείται μέθοδο συσκευασίας του παραγόμενου προϊόντος.
Ο Διευθυντής Έρευνας:
6). Κατασκευάζει σε μικρογραφία το προσχέδιο της μακέτας.
7). Καταγράφει σε έντυπα τις προδιαγραφές έρευνας για τον έλεγχο των υλικών και μηχανημάτων που χρησιμοποιούνται.
Τι είναι έρευνα αγοράς;
Πριν η επιχείρηση αποφασίσει τι θα πουλήσει, σε ποια ποσότητα, πώς θα το πουλήσει και σε ποια τιμή, θα πρέπει να κάνει έρευνα αγοράς. Αυτή είναι που προσδιορίζει τις διαθέσεις των πελατών και των καταναλωτών απέναντι σε κάποιο προϊόν, τις ανάγκες τους για νέα προϊόντα και προτείνει εκείνα που θεωρεί σκόπιμο να παράγει η εταιρεία, για να έχει κέρδη. Ταυτόχρονα λαμβάνει υπόψη την τιμή των ανταγωνιστικών προϊόντων και τις προοπτικές για κατάκτηση νέων αγορών.
Για να προσδιοριστούν τα παραπάνω, συντάσσεται ερωτηματολόγιο και επιλέγεται ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα πληθυσμού που απαντά σε αυτό. Η έρευνα μπορεί να γίνει με προσωπική συνέντευξη, με ταχυδρομική επιστολή ή τηλεφωνικά ή με σύγχρονους τρόπους όπως ερωτηματολόγιο στα social media.
Τι είναι διαφήμιση;
H διαφήμιση χρησιμοποιεί διάφορα μέσα όπως το ραδιόφωνο, την τηλεόραση, την καταχώρηση σε εφημερίδες και περιοδικά, έντυπα, αφίσες κ.α.). Την αναλαμβάνουν συνήθως διαφημιστικές εταιρείες που καλύπτουν τις ανάγκες των επιχειρήσεων σ' αυτόν τον τομέα.
Τι είναι πωλήσεις;
είναι το σύστημα προώθησης των προϊόντων της επιχείρησης στην εσωτερική και εξωτερική αγορά, η επιλογή και εκπαίδευση του προσωπικού που θα κάνει τις πωλήσεις, η πρόβλεψη της πορείας των πωλήσεων και ο έλεγχος των πωλήσεων, και ο τρόπος πληρωμής (π.χ. μετρητοίς, επιταγές κ.λπ.).
Άσκηση:
Πατήστε εδώ για να πραγματοποιείστε την πρώτη άσκηση
Συνεργάζεται με:
τον Μηχανικό Σχεδιασμού Προϊόντος, τον Μηχανικό Παραγωγής και τον Διευθυντή Οικονομικών.
Σήμερα:
Εκτός από τους παραδοσιακούς τρόπους Marketing έχουμε και το σύγχρονο ψηφιακό Marketing.
Δείτε το βίντεο που μας δείχνει σύγχρονους τρόπους Marketing.